Практикувай с нас


Йога за начинаещи
Много подходящ клас за хора, които търсят плавно навлизане във физическият аспект на йога. Както и за хора без систематична практика или за такива, които са прекъснали за дълъг период от време предишни свои занимания. В този час са включени: леки упражнения за раздвижване на ставите, които могат да се изпълняват от всеки; асани, които са подходящи както за начинаещи, така и за хора с различни здравословни проблеми – сърдечно-съдови, гръбначни, стрес и др. неразположения. Задължително запознаване с основните дихателни техники - пранаяма, основни пози от хатха йога и техники за релаксация.

Ще получите удовлетворителна основа за да продължите да изследвате света на йога и разнообразието от стилове както и ще усетите терапевтичния аспект на йога практиката.

Ниво на трудност: Средно ❂❂
Хатха Йога
„Човек не може да постигне съвършенство в Раджа Йога без Хатха Йога и обратното.”
Хатха Йога Прадипика ІІ:76


Система от двигателни практики, която използва всички възможности на човека – физически, мисловни, емоционални, фина природа. Терминът хатха произлиза от санскрит – ха, което означава слънце и от тха, което означава луна. Хатха йога предлага метод за обединение на тези противоположности чрез специфични практики включващи: изчистване на тялото шаткарми, асани-физическите пози, дихателни упражнения- пранаяма техники, мудри и бандхи с цел да акумулират и възбудят прана във фините тела. Това е основната цел на хатха йога - постигането на пълен баланс между физическото тяло, ума и енергията. Древната система на хатха йога е считана за основа на всеки съвременен стил практикуван днес по света: виняса флоу, ащанга виняса, пауър йога и куп други, които представляват техни производни.

Структурата на този клас е по традиционната схема: разгрявка, Слънчев или Лунен поздрав, асани, пранаяма и заключителна релаксация.

Практиките са подходящи за хора в здрава физическа форма, дори и без опитност в йога.

Ниво на трудност: Нискo ❂

Динамична Виняса
Прекрасна възможност за обедно разтоварване.

Това е динамична и течна практика в стил виняса, за който е характерно преминаване през последователност от асани, йога пози в синхрон с дишането.

Занятието е структурирано така, че да увеличава силата, гъвкавостта, да подобрява техниката на дишане и да носи дълбоко усещане за пълноценен релакс в средата на деня. Редовната практика на виняса ще спомогне за развитието на телесната информираност и ще ангажира и укрепва всички мускулни групи в тялото. Виняса поток е най-популярната форма на съвременно практикуване на йога.

Практиката НЕ Е подходяща за напълно НАЧИНАЕЩИ без опитност в йога! Ако обичате да предизвиквате себе си, то този клас е за ТЕБ.

Ниво трудност: Интензивно ❂❂❂

Динамична Хатха Йога
Прекрасна възможност с този клас да дадете успешен старт на деня си.

В него акцент са правилното изпълнение и построяване на асани от класическата хата-йога и изследване на динамичния подход на виняса – преминаване през предварително определени движения в синхрон с дъха за да се постигне загряващ и пречистващ ефект за тялото и неговите жизнени функции. Така то се превръща в съвършен инструмент за постигане на духовни цели, а не пречка.

КОНТРОЛ НА ДИШАНЕТО Неразделна част от практиката е синхронизирането на движенията на тялото с ритъма на дишане. Дихателният ритъм трябва да остане стабилен и плавен през всички етапи на всяка поза. Това ви позволява с време да постигнете ефект:

  • върху тялото: презареждане и избягване на мускулно напрежение
  • върху ума: фокус и концентрация

ПОДРАВНЯВАНЕ: Правилно подреждане на тялото, поддържане на баланс във всяка поза. За да се постигне се учим да ангажираме правилните мускулни групи в тялото.

Практиката е подходяща и за НАЧИНАЕЩИ без голяма опитност в йога!
Ниво на трудност: Нискo ❂

Energy Morning Flow
Това е виняса ориентиран клас, който да ни събуди и подготви за предизвикателствата на деня. Ползите, който получаваме физиологично от нашата практика са ни добре известни, но в този клас ви предлагаме да проследим по-фините усещания и разбирания за движения на енергията в нашето тяло. Съзнателни дихателни упражнения, динамични последователности на виняса потока, стимулиращи сърцевината и събуждащи гръбнака серии, прана движения, кратка, но ефективна завършваща релаксация. Част от подходите въплътени в този клас, от който се възползваме за да събудим даровете на жизненост, красота, плавност, сила и креативност. Както реката тече спокойно в нейното русло и дава живот на всичко чрез благодатта си така и в тялото си имаме по-фини пътища наречени нади от индийските йоги или меридиани от даоистите. Ако тези канали са блокирани, енергията престава да тече в правилната и оздравяваща посока. Тази практика, буквално "включва копчето, което стимулира енергията ни да тече и да активизира тялото.

Участниците винаги са насърчавани да вземат почивка при нужда или получават инструкции за варианти на позите за техния комфорт и ниво на практикуване.

Класът НЕ е подходящ за напълно начинаещи в йога.
Ниво на трудност: Нискo ❂

Inside Flowⓡ Йога
Inside Flowⓡ е различен от всеки виняса или друг клас по йога. Подхода да се използва музиката като определяща за хореографията, въплащаването на енергията и емоцията на песента в движението го превръща в еволюционнна стъпка в развитието на виняса стила. Йога последователност - хореографирана в перфектна хармония с конкретна песен ни отвежда до подобно на поток състояние на ума без никакво съпротивление.

Музиката е катализаторът, който помага на йогите да обединят ума, дишането и движението. Някои йога учители казват, че музиката отвлича вниманието, и че трябва да се съсредоточим само върху дъха си. Но подходящата музика в точния момент може да засили осъзнаването на настоящия момент.

Тук музиката е вратата към душата; то е универсално и свято. Целта на йога ВИНАГИ е била да достигне до сърцата ни чрез физическо движение. Правилната музика в правилния обем в точния момент може да подкрепи и засили дълбочината на йога практиката.

Inside flow стила създаден от Young Ho Kim стъпва върху три стълба:

  • Evolution: органична система, която не претендира за безкрайност мъдрост и философска ценност, но желае да се развива в посока актуалност, адекватност и съвременен начин на преподаване.
  • Music: използване на музиката по официален и много въздействащ начин.
  • Maha Guru: в превод от санскрит означава „най-великият учител“. В йога се вярва, че най-великият учител е вътре в НАС. В Inside flow следваме този път, да слушаме сърцето си.

Практиката НЕ Е подходяща за напълно НАЧИНАЕЩИ без опитност в йога!
Ниво трудност: Интензивно ❂❂❂

Body Fit Light
Тренировка със специален дизайн, за да бъде представена в YogaLab с търсен ефект:

  • стягане
  • тонизиране
  • оформяне на цялото тяло

Постига се посредством лесни и базови комплекси от упражнения, които се работят с повтаряемост. Съчетаващи собственото тяло като инструмент или в добавка на уреди-ластици или леки гирички.

Подобрява:

  • мускулния тонус
  • телесната стойка
  • и най-вече самочувствието

Тренировката е подходяща и за абсолютно начинаещи, които искат да се раздвижват и презаредят в края на работния ден след натовареното градско ежедневие.

Ниво на трудност: Нискo ❂

Терапевтична йога за гърба
Йога за гърба (за превенция и лечение на гръбначни проблеми) – Терапевтичен клас е с акцент изпълнение на т.н. крокодилска серия, антиревматичен комплекс за раздвижване на ставите и премахване на енергийни блокажи и комплекс за храносмилателната система. Тук позите са лесни, повечето се изпълняват в легнало положение или статично със задържане и се усвояват бързо от практикуващите. Имат двояк ефект върху гърба – засилват мускулатурата и огъвкавяват гръбнака. Включени са и голяма доза пози по корем с тяхното разнообразие за да заздравят мускулите на гърба и допълнително да огъвкавяват гръбначния стълб. Комплексите са изключително подходящи и препоръчителни за хора страдащи от болки в гърба и заболявания като шипове, дискова херния /в латентен стадии/, сколиози и др. Подходящи са и за хора страдащи от сърдечни заболявания и високо кръвно, тъй като щадят сърцето и не го натоварват прекомерно. Целта е да се постигне тонизиращ и балансиращ ефект върху нервната система.

Йога нидра е мощна, древна техника, която ни учи как да релаксираме съзнателно. Терминът йога нидра произлиза от две санскритски думи: йога - единение и нидра, която означава сън. Дълбок йогийски сън или психичен сън, в който се запазва осъзнаването чрез обръщане навътре и отдалечаване на сетивата от външните обекти и преживявания. В това гранично състояние между сън и будуване (алфа вълни) е ефективен метод, който може да се използва за: намаляване на стреса, отказване от вредни навици, изчистване на грешни модели, себепознание, самоконтрол.

Практиката е подходяща за всеки, дори и без опитност в йога.
Ниво на трудност: Средно ❂❂

Ин Йога
В този клас ще научите за вниманието и техниките за постигане на повече релаксация и вътрешен мир.

Посредством нежни асани, практикувани с удължено задържане от няколко дъха до няколко минути работим с фино въздействие върху дълбоките тъкани; ставни връзки, сухожилия, мускули и мускулна фасция. ИН йога помага да разтегнете и удължите тези рядко използвани тъкани, като същевременно ви учи как да дишате през дискомфорта и да останете съзнателен. Бавен и по-медитативен клас, който ви дава пространство да се обърнете навътре и да се настроите за приемане, освобождаване, както на ментално така и на физическо ниво.

Идеален завършек на седмицата.

Ниво на трудност: Нискo ❂

Ин & Ян Йога
За балансиране на енергията, гъвкавост и сила. Ин Ян йога съчетава два стила в една практика. Ин и Ян са даоистките концепции, които описват двете относителни качества, присъстващи във всичко. Ин е по-вътрешен, пасивен, охлаждащ и низходящ, женски принцип. Ян е по-външен, динамичен, затоплящ и възходящ, мъжки принцип.

Живеем в полярен свят, в който постоянно трябва да балансираме между Ин и Ян принципът – пасивност и активност, почивка и действие. Ин и Ян йога е инструмент за цялостна грижа за тялото, емоциите и психиката и като резултат се чувстваме все по-добре в тялото си. Набавяме си необходимото движение (ян) с по-динамични последователности и балансиращи пози. Акцента е върху мускулите и кръвния поток, като изгражда сила, издръжливост и гъвкавост И достатъчна доза покой (ин), чрез предимствата на пасивното, дълго задържане на йога пози. Въздействието е върху съединителните тъкани и ставите. В този клас започваме динамично и завършваме с по-дълги пози за отпускане и успокояване на нервната система като плавно се придвижваме до релаксация в шавасана.

  • Намалява стреса и безпокойството
  • Работи дълбоко върху съединителните тъкани (фасции, сухожилия и връзки)
  • Укрепва и тонизира тялото
  • Подобрява гъвкавостта и циркулацията
  • Повишава издръжливостта
  • Успокоява ума, като ни кани да синхронизираме движението с дъх
  • Премахва напрежението и препятствията в тялото, за да позволи на дишането и праната да текат

Практиките са подходящи за хора в здрава физическа форма, дори и без опитност в йога.
Ниво на трудност: Нискo ❂
Хатха йога по системата на Кайвалядхама
Кайвалядхама йога институт, като най-старото училище по йога в света, има за мисия да разпространява науката ЙОГА за личностно израстване и едновременно да я развива като наука за здравето и лечението.

Класическа хатха йога по системата на Кайвалядхама е клас следващ методологията на преподаване на йога като практическа дисциплина в нейните аспекти: асани, пранаяма и медитация.

Час воден в следната последователност и ред:

  • Комплекси от разгряващи асани
  • Surya Namaskar – Слънчев поздрав с плавно или динамично преминаване през 12-те пози от комплекса
  • В основната част от класа се набляга на внимателното усвояване на пози по гръб, пози по корем, в седеж, в колянна опора и стоеж
  • Разучаване на нова поза или затвърждаване на по-сложна такава изискваща съставяне на комплекс от подготвителни асани
  • Заключителна част за релакс в шавасана
  • Дихателни техники

Ако предприемете йога в този дух и се съобразите с всички дадени ви инструкции, ще откриете, че йога не само ви дава облекчение от вашите проблеми, но отваря нов начин да се наслаждавате на живота си.

Часът е подходящ за начинаещи и средно-напреднали.
Ниво на трудност: Нискo ❂
Йога за бременни
Месеците, през които носите детето в себе си са безценни и твърде кратки. Това е едно истинско пътуване в непознат свят, свързано с честа смяна на правилата, което може да бъде много забавно и интересно. Вие сте главен герой в създаването на един нов живот не само чрез тялото си, а и чрез ума, духа, емоциите си.

Практикуване на йога в този период ще ви помогне да избегнете проблеми като наднормено тегло, отоци, стрии, болки в гърба, ще ви е по-лесно да се справите с промените в настроението, със страховете си. Практиката за бременни ще ви подготви изключително адекватно за леко раждане.

В класът се набляга на упражнения за тазовото дъно, разтягания и адаптирани дихателни техники с фокус изграждане на правилна техника за дишане по време на самото раждане. За безопасното и здравословно изпълнение на физическите пози се използват йога реквизити, с които залата е напълно оборудвана: йога тухли, големи йога възглавници, колани, ластици. Дълги релаксации по методите на йога-нидра и съзидателна визуализация с цел - постигане на пренатално общуване на майката с нейното бъдеще дете и подготовката й за раждането е начинът, по който се завършва всеки клас.

Подходящ и за след родилен период.

Ниво на трудност: Средно ❂❂
Йога за деца
Забавни часове по йога с много творчество, подходящи за деца на възраст от 4 -10 години.

Арт заниманията са много важна и неразделна част от работата с децата в часовете по йога. Използваме всякакви материали и техники за да обогатяваме вътрешният им свят, да развиват сръчност и изобретателност, учат се да споделят и работят в група. В заниманията ни следваме фантазията си и се пренасяме в чудни страни и далечни места, творим и „рисуваме с телата си“, децата се учат да познават тялото си, да му се доверяват. Правят човешка мандала, жива склуптура и още много забавни неща. Йога позите са провокирани от децата, от техните приятели животните, от забавните им истории. Всяко занимание е уникално, различно и развива фантазията.

В часовете по йога за деца се запазва баланса между спонтаност и организираност, така че децата да се научат да се изслушват един друг и да се изразяват един пред друг. Вярваме че децата учат най-добре когато се забавляват.

Това прави часовете по йога много по-активни от йога за възрастни и многооооооо по-забавни.

Препоръки:

  • Хубаво е децата да идват в залата след като са минали поне 2 часа от последното им обилно хранене.
  • Полагаме старание за точността. Да не закъсняваме! В йога се учим на дисциплина и проявяваме уважение към другите деца в групата и към преподавателя.

Ниво на трудност: Нискo ❂

 

Ниво на трудност: Нискo ❂
Oтворен клас за всички, като преподавателят адаптира нивото, според потенциала на групата.

Ниво на трудност: Средно ❂❂
Клас подходящ за напълно начинаещи, клас с терапевтична насоченост или за хора, които търсят по-лека форма на практикуване на асани.

Ниво трудност: Интензивно ❂❂❂
Клас, който не се препоръчва за начинаещи. Виняса последователност, преходи с повече пози за баланс, варианти на слънчев поздрав в по-динамичен ритъм или с повече повторяемост. Изисква се познаването и практикуването на дихателни техники, мудри, бандхи.

Количка

Вашата количка е празна.

gdpr-image
Този сайт използва „бисквитки“ и други подобни инструменти, за показване съдържанието на сайта и подобряване на потребителското изживяване. Повече информация за „бисквитките“ и опциите за управлението им може да намерите в раздела GDPR - Политика за използване на бисквитки.
Прочети повече